English  Chinese  Español   Japanese   Portugalsky   Deutsch   العربية   Français   Русский   

Amarok

Moje motorka

Návody

Download

 

Guestbook

 

 

Úpravy provedené předcházejícími majiteli

          

Nová palubní z 350/634-5 s otáčkoměrem (mechanickým, tudíž nefunkčním)

Přední maska s kulatým reflektorem z 350/639

Plastový blatník z 350/640

Směrová světla po vzoru MZ250

Přední teleskopická vidlice z 350/638

Plynový teploměr do 120°C

Výfuky z 638 + zvednuté o cca 10cm

Přední kované stupačky

Více prohnutá řadící páka

Při 34000km GO klikového mechanismu (slisování nebylo provedeno správně - nejmenší možný předstih je cca 3mm)

Sedlo, boční plasty a koncové světlo z 350/640 + zvednutí sedla jako u 640

Pohotovostní stojan (ten jsem byl nucen odmontovat kvůli sklápění za jízdy - navíc jsem ho předtím nepoužíval)

 

Mnou provedené úpravy

Zadní dvouklíčová brzda - brzdný účinek je jasně znatelný, navíc byl dříve bowden úplně zrušen a nahrazen táhlem, které bylo esovitého tvaru a značně se prohýbalo, takže jsem udělal nové tlustší táhlo s jedním ohybem

Odrušené koncovky VN kabelů a nové umístění čidla teploměru

Uzamykatelné víčko nádrže

Uzamykatelné sedlo - dříve nebylo a značně poskakovalo

Páčky brzdy a spojky "typ 638" - pravý přepínač s rukojetí plynu musel být kvůli tomu úplně předělán

Osvětlení budíků, kontrolky, koncové a parkovací světlo z LED - kvůli nedostatečnému dobíjení

Nová barva na rámu, přepínačích, budících, výfukách a nový lak

Elektronický přerušovač směrových světel

Elektronický analogový otáčkoměr - motor nemá vývod pro mechanický otáčkoměr

Palivový filtr - brzy jsem ho zahodil, protože moc benzínu skrz něj neteklo, nahradil jsem ho za "hranatý" typ

Madlo spolujezdce - svařeno z různých kousků trubek (co bylo doma ) a následně pracně broušeno :)

 

Opravy

Hlava řízení - měla obrovskou vůli (kolo se ve spodní části pohybovalo o cca 5cm) a po dotažení nešlo téměř otáčet, po rozdělání mi bylo vše jasné - nahoře všechny kuličky OK, ale dole byla jedna navíc.

Teleskopická vidlice - po odšroubování jsem byl mírně zděšen, jelikož pravá vidle jela nasucho a navíc měla matka zničený závit, matku jsem koupil novou a do vidlic jsem koupil tlumičový olej Shell

Přední a zadní kola - výměna ložisek a u předního kola zbroušení bubnu (původní majitel brzdil radši pomocí nýtů než pomocí obložení)

Nové brzdové obložení - vzadu i vpředu, v přední brzdě byla čelist vyrobena z jednoklíče, takže jsem musel koupit jednu čelist

Bowdeny - výměna všech bowdenů + oprava rukojeti plynu (nevracela se a fungovala jako "tempomat")

Nová elektroinstalace - původní byla v horším stavu a navíc obsahovala zbytky po dřívějším připojování spotřebičů, které tam už nejsou (přídavná světla, mlhovky)

Tlumiče výfuku - kompletní vypálení, "renovace" vložek tlumičů

Pravý válec a hlava - podle předchozího majitele se někomu kdysi dávno vysypaly za běhu jehly do válce (viz foto válce a hlavy), válec není tolik poškozen, jen má dvě rýhy u dvou přepouštěcích kanálků, díky tomu nedrží pořádně kompresi, ale na výkonu se to neprojevuje, hlava je na tom podstatně hůř - sehnal jsem si v MUALu novou (vpravo úplně nová, vlevo "nová" z MUALu), následně jsem tu "novou" vrátil a sehnal jsem si použitou a při příležitosti výměny jsem vyměnil obě hlavy, s pravou byl ještě problém v tom, že foukala, vyřešil jsem to klingeritovým těsněním

Půlení motoru - půlil jsem kvůli tomu, že správně nefungovala převodovka, bylo to způsobeni tím, že podložka byla vložena pod špatný hřídel, dál jsem ještě zjistil, že v převodovce asi nebyl určitou dobu olej, jelikož byl spojkový buben vydřený a měl velkou vůli, dále byla provedena výměna ložisek a výměna řadících vidliček za kované, utěsněno pomocí papíru (Klikový mechanismus, levý kartr, pravý kartr)

Sekundární řetězová sada - nové řetězové kolečko, rozeta a řetěz, stará rozety byla celkem OK, řetěz a kolečko to měly skoro za sebou

Revize zapalování - nová cívka, VN kabely a koncovky

"Renovace" náhonu tachometru - náhon má zakončení čtyřhranem, který není zrovna odolný, u mě to došlo až tak daleko, že ze čtyřhranu vznikl váleček, proto jsem na čtyřhran přidal trochu kovu a vypiloval ho do vhodného tvaru.

Dynamo a regulátor - regulátor jsem dal na seřízení a dynamo na kontrolu, jelikož je docela hodně mechanicky poškozeno (předchozí majetelé ho evidentně sundávali kladivem). Dál jsem mezi dynamem a akumulátorem předělal všechny lisované konektory na pájené (celkem se "po cestě" na spojích ztrácel skoro 1V při jmenovitém výkonu dynama a hůře to dobíjelo).

Po prolistování vyhlášky Organizace Spojených Národů č.37 (týká se osvětlení automobilů) jsem zjistil, že přední žárovky 6V 45/40W mají zkušební napětí 6.3V (ostatní mají 6.75V). To je zcela jistě příčina jejich malé životnosti, protože při vyšších otáčkách motoru je na žárovce skoro 7V. Kdybych nastavil méně, tak by zase nebyl dostatečně dobíjen akumulátor. Vyřešil jsem to tedy tak, že jsem přívodní vodič k žárovce udělal s nepatrně tenčího a značně delšího vodiče tak, aby na žárovce nikdy nebylo více než 6.35V. Od té doby mi žárovka nepaskla (dříve jsem už po desítkách km měnil žárovku u které byl stínící plech uvnitř žárovky úplně roztaven).

Nová primární řeťezovka - nové primární kolečko, řeťez a spojkový koš (ten už měl velkou vůli).

 

Plány do budoucna

GO klikového mechanismu - klika zvoní, má trochu vůli a navíc je špatně slisovaná (předstih se ale ještě dá rozumně nastavit)

Možná někdy nádrž 350/640 nebo 125 Travel

V případě vážnější poruchy dynama výměna zapalování a dynama za VAPE 12V